پیشینه و مبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
پیشینه ومبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم انسانی |
پیشینه و مبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست
2-1- مقدمه……………………………….. 10
2-2- تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی………. 11
2-2-1- بوردیو…………………………… 12
2-2- 2- لین…………………………….. 13
2-2-3- کلمن…………………………….. 14
2-2-4- پاتنام…………………………… 14
2-2-5- فرانسیس فوکویاما………………….. 15
2-3- تعاریف و مفاهیم کسبوکار خانگی………….. 20
2-3-1- انواع مدلهای کسبوکار خانگی…………. 22
2-3-2- چالشها و موانع توسعه مشاغل خانگی……. 24
2-3-3- کسبوکار خانگی در ایران…………….. 24
2-4- تحقیقات خارجی……………………….. 25
2-5- تحقیقات داخلی……………………….. 29
2-6- جمع بندی……………………………. 34
2-7- چارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش………… 35
2-7-1- اعتماد…………………………… 36
2-7-2- شبکه…………………………….. 37
2-7-3- هنجار……………………………. 38
2-8- مدل زیر بنایی پژوهش………………….. 39
2-9- خلاصه فصل……………………………. 40
2-1-مقدمه
از زمان سقوط دیوار برلین توجه فوقالعاده ای به چند موضوع مرتبط با یکدیگر از قبیل سرمایهی اجتماعی، جامعهی مدنی، هنجارهای اجتماعی و اعتماد، به عنوان مسائل عمدهی دموکراسی معاصر معطوف گردید (فوکویاما، 1379: 9). سرمایهی اجتماعی در جوامع و سازمانهای نوین از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد و برنامهریزان با شناخت میزان سرمایهی اجتماعی خود در ذهنیت مخاطبان میتوانند، برنامههای آتی خود را ساماندهی نمایند (کامران و دیگران، 1389: 21). سرمایهی اجتماعی همچون مفاهیم سرمایهی فیزیکی و سرمایهی انسانی (یعنی ابزار و آموزشهایی که بهرهوری فردی را افزایش میدهند) به ویژگیهای سازمان اجتماعی از قبیل شبکهها، هنجارها و اعتماد اشاره دارند که هماهنگی و همکاری برای کسب سود متقابل را تسهیل مینمایند (پاتنام، ۲۰۰۰: ۶۷). سرمایهی اجتماعی سود سرمایهگذاری در زمینهی سرمایهی فیزیکی و انسانی را افزایش میدهد. در جامعه ای که از نعمت سرمایهی اجتماعی چشمگیری برخوردار است، همکاری آسانتر است (ناطق پور و فیروزآبادی،1384 : 61-60). با توجه به تقاضای فزاینده برای کسبوکارهای ارائه دهنده خدمات و نیز با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر، فرصتهای کسبوکار خانگی نامحدود و پایان ناپذیر به نظر میرسند. این نوع کسبوکارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به گونهای که فرد میتواند در کنار خانوادهی خود اقدام به فعالیت شغلی نماید و نیز فرد از استقلال برخوردار گردیده و در واقع رئیس خود به حساب میآید (غلامی و احمدپور داریانی،1386 :3). از آنجایی که سرمایهی اجتماعی دارای توان تأثیر بر فعالیتهای کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار میباشد، لذا در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایهی اجتماعی بر راهاندازی کسبوکار خانگی میپردازیم.
در این فصل ضمن بیان نظریهها و مفاهیم سرمایهی اجتماعی و مشاغل خانگی، به بررسی مطالعات پیشین در این زمینه میپردازیم. در آخر نیز به بیان چارچوب نظری و مدل مفهومی و زیر بنایی پژوهش پرداخته میشود.
2-2-تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی
مفهوم سرمایه را میتوان از آرای مارکس دنبال نمود. در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایهداران و کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف، آن را به دست میآورند (توسلی و موسوی، 1384: 2). در واقع سرمایه را هم به عنوان یک مفهوم و هم به عنوان یک تئوری میتوان در نظر گرفت. سرمایه به عنوان یک مفهوم، سرمایه گذاری در انواع خاصی از منابع ارزشمند جامعه میباشد و به عنوان تئوری فرایندی است که توسط آن سرمایه حاصل میشود و برای بازگشت مجدد به کار گرفته میشود (لین، 2001: 3).
پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن (Business Plan)
دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 1422 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
بیزینس پلن (Business Plan) چیست و چگونه میتوان یک بیزینس پلن خوب نوشت؟
یک طرح تجاری، نوشتهای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه، گروه یا
فرد کارآفرین است.کارآفرینی و ایجاد هر نوع کسب و کار جدید اغلب با
مخاطراتی همراه میباشد. این موضوع اهمیت استفاده از یک نقشه و الگوی مناسب
برای انجام مطالعات و بررسی جامع قبل از شروع فعالیت و به حداقل رسانیدن
این مخاطرات و آسیبها را آشکار میسازد.
برنامه
کسب و کاربه عنوان ابزاری برای پیشبینی و مدیریت بهتر کسب و کارهای
موجود و یا جدید میباشد. این کار از طریق توجه به اولویتها، نظارت و
ارزیابی پیشرفت کار و کمک به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده صورت میگیرد.
اینچنین طرحی، کارآفرینان را قادر میسازد تا در مراحل مختلف کسب و کار
آمادگیهای لازم را برای پیشبرد برنامهها به دست آورند.
شما
میتوانید چشمانداز مالی کسب و کار خود را ترسیم کنید و سرمایه لازم
برای راهاندازی آن را محاسبه کنید. همچنین اگر سرمایه لازم برای
راهاندازی کسب و کار جدید را نداشته باشید، میتوانید ایدههای ارزشمند
خودتان را بر روی کاغذ نوشته و آن را در قالب یک برنامه کسب و کارمنسجم به
سرمایهگذاران ارائه دهید تا هم ایدههای ذهنی خودتان را انتقال دهید و هم
منافع و خطرپذیریهای واقعی این کار را به سرمایهگذار و مخاطبان خود نشان
داده و آنها را به سرمایهگذاری در زمینه ایدهتان متمایل کنید.
فهرست مطالب:
برنامه کسب و کارچیست؟
ویژگی های یک برنامه کسب و کارقابل دفاع
اجزای اصلی برنامه کسب و کار
فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار
ساختار یک برنامه کسب و کار
خلاصه مدیریتی
معرفی شرکت و کسب و کار
ایده تجاری در صنایع پیشرفته
معیارهای ارزیابی یک ایده تجاری
مدل کسب و کار
برنامه بازار
گروهبندی بازار هدف
ساختار رقابتی صنعت
راهبرد قیمتگذاری
راهبرد بازاریابی
ساختار سامانه فروش
خطرپذیریهای برنامه بازار
و...
پایان نامه مهندسی برق گرایش قدرت با عنوان مدل سازی ترانسفورماتور planar
در این پایان نامه مدل سازی ترانسفورماتور planar صورت میگیرد
تعداد صفحات | 73 |
حجم | 2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | |
دسته بندی | برق، الکترونیک، مخابرات |